ÓVODÁNKRÓL
Az Óbudai Meseerdő Óvoda öt épületben 375 férőhellyel fogadja Belső-Óbudán a környék 3-7 éves korú gyermekeit. A gyerekek életkori összetételét, valamint a szülők igényeit figyelembe véve, intézményünkben van homogén és vegyes csoport is.
A Pöttömház és a Szivárvány Tagóvoda két épülete az Alapító okiratban leírtak szerint integráltan nevelhető gyermekeket is ellát szakemberek közreműködésével.
Adottságainkat kihasználva igyekszünk kulturált környezetet biztosítani, ahol a gyermekek jól érzik magukat. Minden épületünk jól felszerelt tornaszobával, játékos fejlesztésre kialakított helyiséggel és tágas udvarral rendelkezik.
A hagyományos ünnepek és a természet jeles napjairól való megemlékezés mellett saját tradíciókat is ápolunk. Ilyen például a táncházzal kísért szüreti mulatság, a Kerekecske Fesztivál, az állatok-napi vásár, a
Márton-napi lámpás felvonulás, a Luca-napi vásár, a karácsonyi hangverseny és teadélután, az Egészség-hét és Teaház, valamint az évzáró kerti parti.
A pedagógiai program jellegzetességei:
Pedagógiai Programunk célja, hogy az óvodások biztonságos, elfogadó, szeretetteljes légkörben a szó igazi értelmében gyerekek maradhassanak. Nevelőtestületünk tagjai sokrétű szakmai tudással, felelősséggel és a gyermekek iránti szeretettel végzik munkájukat, amelyet fejlesztőpedagógus, pszichológus, logopédus, sajátos nevelési igényű (SNI) gyerekek esetében pedig gyógypedagógus és gyógypedagógiai asszisztens is segít. A gondozási teendők ellátásában nagy segítséget jelentenek a csoportokban tevékenykedő szakképzett dajkák, illetve pedagógiai asszisztensek.
A hétköznapok élményekben gazdag, örömteli tevékenységet és játékba integrált ismeretszerzést kínálnak, hogy a gyerekek az óvodából kilépve alkalmassá váljanak az iskolai életre.
Választható programok:
Délutánonként az ötévesnél idősebb gyerekeknek a Pedagógiai Programhoz és az életkori sajátosságokhoz illeszkedő önköltséges szolgáltatások működnek: kosárovi, néptánc, tartásjavító torna,
(épületenként eltérő).
Szeretettel várunk minden kisgyermeket, remélve, hogy szüleik velünk együtt úgy gondolják, hogy az óvodáskor alapvető tevékenysége a játék, amely a leghatékonyabb eszköz a gyermek testi, lelki, értelmi fejlődésének elősegítésében, az ismeretszerzésben és az emberi együttélés szabályainak elsajátításában.